۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۵۴۵۸
مدیرکل ارشاد اسلامی استان خبر داد

برگزاری ویژه برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن در چهارمحال و بختیاری

برگزاری و حمایت از برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان است.
برگزاری ویژه برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن در چهارمحال و بختیاری
جواد کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچون سال های گذشته در طول ماه مبارک رمضان مراسم پرفیض سی روز با قرآن کریم، محافل انس با قرآن و دیگر برنامه های فرهنگی و قرآنی را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه بندگی و عبودیت است، افزود: ماه رمضان ماه ضیافت الله است و ما میهمان خدا هستیم، چه بهتر که دراین ماه و در پیشگاه حضرت حق به خودسازی و تزکیه نفس بپردازیم و حضور در محافل قرآنی و قرائت قرآن کریم، روح و روان ما را جلا و روشنایی می­بخشد.

کارگران تصریح کرد: این ماه فرصتی برای ترویج معارف الهی و ماه خودسازی است و توجه به عرصه هنر در این ماه نه تنها هیچ تعارضی با کارکرد ماه مبارک رمضان و دستورات الهی ندارد بلکه توجه به معارف و آشنایی با آموزه های دینی در سایه رخ دادهای هنری در این ماه تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: دفتر فعالیت های قرآنی این اداره کل با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول ماه مبارک رمضان، برنامه های قرآنی بسیاری را اجرا می ­کند.

کارگران، برگزاری مراسم معنوی ختم قرآن کریم با عنوان "سی روز، سی جزء قرآن"، محافل انس با قرآن در موسسات قرانی و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در نیمه دوم ماه رمضان از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت علی (ع)، مراسم تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم و ده ها برنامه فرهنگی قرآنی دیگر در به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می­شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه رمضان، حمایت از برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن در دستور کار است اضافه کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ‌ها و نیز موسسات، با ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود از حمایت محتوایی و تا حد امکان پشتیبانی مالی برخوردار می‎شوند.

وی در پایان گفت: هدف این است که بتوانیم دراین ماه از تمام ظرفیت‌های جامعه برای انجام فعالیت‌های هنری با اجرای مناسب استفاده کنیم.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۳:۴۰

16 Jan 2020